TMNT:n Suomidubbaus
+9
.:TMNTGIRL:.
Ninjatar
Sabé
Kharon
Sydän Kilppari
Griffe
lovexxxleonardo
Admin
Zant
13 posters
Sivu 1 / 1
TMNT:n Suomidubbaus
Täällä kun ei tällaista aihetta ollut, niin tehdäänpä...
Eli puhutaan Turtlesien suomenkielisestä dubbauksesta. Dubbauksesta, jota hoiti aluksi PVP-Voice ja nykyään Dubberman. Onko vuosien varrella ollut joku erityisen vakuuttava näyttelijä, kuka? Kärsikö sarjan laatu dubbausfirman vaihdoksesta? Näihin ja muihin kysymysksiin voitte vastata täällä.
Monille vielä tiedoksi. Olen kerännyt Bruno Lähteenmäen (näytteli Mikeytä 4. kaudella ja Fast Forwardissa) Uptempo-yrityksen foorumille listaa (linkki) näyttelijöistä ja suorituksista. Katsokaa, jos kiinnostaa
-------------
Itse olen kyllä tykännyt TMNT:n dubbauksesta, ja mielestäni se on erittäin hyvälaatuista. Ainoa, mikä on potuttanut viime aikoina, on tämä kolmoskauden Silppurin ääninäyttelijä valinta. Ääni sopii Oroku Sakille, kun hän puhuu hyvän puolesta ja kunnostaa kaupunkia, mutta kun on taistelukohtausksen aika, tai pitäisi osoittaa edes pikki riikkisen julmuutta, niin se ei sitten millään onnistu.
Eli puhutaan Turtlesien suomenkielisestä dubbauksesta. Dubbauksesta, jota hoiti aluksi PVP-Voice ja nykyään Dubberman. Onko vuosien varrella ollut joku erityisen vakuuttava näyttelijä, kuka? Kärsikö sarjan laatu dubbausfirman vaihdoksesta? Näihin ja muihin kysymysksiin voitte vastata täällä.
Monille vielä tiedoksi. Olen kerännyt Bruno Lähteenmäen (näytteli Mikeytä 4. kaudella ja Fast Forwardissa) Uptempo-yrityksen foorumille listaa (linkki) näyttelijöistä ja suorituksista. Katsokaa, jos kiinnostaa
-------------
Itse olen kyllä tykännyt TMNT:n dubbauksesta, ja mielestäni se on erittäin hyvälaatuista. Ainoa, mikä on potuttanut viime aikoina, on tämä kolmoskauden Silppurin ääninäyttelijä valinta. Ääni sopii Oroku Sakille, kun hän puhuu hyvän puolesta ja kunnostaa kaupunkia, mutta kun on taistelukohtausksen aika, tai pitäisi osoittaa edes pikki riikkisen julmuutta, niin se ei sitten millään onnistu.
Vs: TMNT:n Suomidubbaus
No itse sanon että vnahat turtlessien äänet eli ykköskauden äänet on parhaimpia.
Hämmäännyin itse, kun turtles tuli ekaa kertaa teeveestä ja kun 'Kilpikonnat avaruudessa' jaksot alkoivat ensimmäistä kertaa, ja Donin ja Mikeyn ääninäyttelijät olivat vaihtuneet. Se pisti pettymään. Mutta olivathan hekin hyviä :3. Ääninäytteleminen on vähän vaappunut kun tullaan niistä vuosisa tähän päivään ja olen henkilökohtaisesti hieman pettynyt, mutta rakastan niitä silti. x3. tosin, kilpikonnine jaktuva äänien veivamainen alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun, mutta ONNEKSI Mestari Tikku on koko ajan pysynyt saman. Mitä jos hänen äänensä muuttusi? APUA!
Hämmäännyin itse, kun turtles tuli ekaa kertaa teeveestä ja kun 'Kilpikonnat avaruudessa' jaksot alkoivat ensimmäistä kertaa, ja Donin ja Mikeyn ääninäyttelijät olivat vaihtuneet. Se pisti pettymään. Mutta olivathan hekin hyviä :3. Ääninäytteleminen on vähän vaappunut kun tullaan niistä vuosisa tähän päivään ja olen henkilökohtaisesti hieman pettynyt, mutta rakastan niitä silti. x3. tosin, kilpikonnine jaktuva äänien veivamainen alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun, mutta ONNEKSI Mestari Tikku on koko ajan pysynyt saman. Mitä jos hänen äänensä muuttusi? APUA!
Admin- Admin
- Viestien lukumäärä : 451
Ikä : 29
Registration date : 10.06.2008
mä oon inhonnu usagii aina sen takii et sen ääni on nii kauhee. Lähinnä se aksentti. Mua on kans aina hämänny se et miken ääni muuttuu koko ajan. Eniten mua ärsytti kun leon ääni muuttu. Ihan kun sille olis tullu äkkinäinen äänen murros mut siitä mä tykkäsin, et rafin ääni muuttu. sillon joskus ihan ekoissa 1-4 tuottiksen jaksoissa rafin ääni kuulosti siltä kuin sillä olis ääni menossa. mut se onneks muuttu jossain vaiheessa.
En nyt kaikkea muista, mutta Blom on hoitanut dubbaamisen hyvin Turtlesien ulkopuolellakin. Lähteenmäen roolit on ollu vaihtelevat eli välillä on sopinut roolinsa ja välillä ei mutta sekin on kuulian korvasta kiinni. Kuitenkin Mikeyn rooli sopi hyvin. En muista niitä ensimmäisiä ääniä kovin hyvin, mutta ihan hyviltä ne vaikutti. Mikeyn äänestä ei ole minkäänlaista muistikuvaa, eikä Donatellon. Hämes on aina ollut hyvä dubbauksissa, vaikka tuntuu siltä että mies kierrättää samaa ääntä. Veeti on toinen harvinainen poikkeus, joka tuntuu osaavan miellyttää meikäläisen ääninäyttelemisen "kritiikkiä". Muuta ei heti tule mieleen.
Griffe- Viestien lukumäärä : 248
Registration date : 24.08.2008
Mielestäni kaikki ovat hoitaneet työnsä kiitettävästi.
Eniten suosin Ala-Jokimäkeä Donin äänenä. <3
Blomkin on hoitanut työnsä hienosti.
Lähteenmäen olisivat kyllä voineet pitää kolmoskaudellakin Miekyn äänenä. Pihlström ja Wirta osasivat kyllä kirkua 1. ja 2. kaudella... XD
Virran ja Ruohosen väliltä on vaikea valita, molemmat ovat hyviä. Raphilla on kyllä jotenkin matalampi ääni 3. ja 4. kaudella, ja se kyllä sopii.
Eniten suosin Ala-Jokimäkeä Donin äänenä. <3
Blomkin on hoitanut työnsä hienosti.
Lähteenmäen olisivat kyllä voineet pitää kolmoskaudellakin Miekyn äänenä. Pihlström ja Wirta osasivat kyllä kirkua 1. ja 2. kaudella... XD
Virran ja Ruohosen väliltä on vaikea valita, molemmat ovat hyviä. Raphilla on kyllä jotenkin matalampi ääni 3. ja 4. kaudella, ja se kyllä sopii.
Sydän Kilppari- Viestien lukumäärä : 169
Registration date : 15.06.2008
Turtlesien dubbaukset ovat mielestäni onnistuneet aika hyvin. Eli ainakaan tällä hetkellä ei tule mieleen mitään moittimisen aihetta, toisinaan huomaan jopa että dubatut äänet ovat huomattavasti parempia kuin itse alkuperäiset (tähän voisi myös lisätä letkautukset joita jenkkiversioissa ei ole).
Kharon- Viestien lukumäärä : 140
Registration date : 16.06.2008
Eipä niissä suurempaa valittamista ole. Tietenkin aina vienyt vähän aikaa, että uusiin ääniin on tottunut. Minä en näitä ääninäyttelijöitä nimiltään tiedä, mutta olen aina pitänyt Leon äänestä. 8D
Ehkä kuitenkin ekan tuotantokauden äänet oli parhaat, kun niihin tottui ensimmäisenä.
Myös Jenkkiversion äänet ovat hyviä, parempia kuin Suomen minusta.
Ehkä kuitenkin ekan tuotantokauden äänet oli parhaat, kun niihin tottui ensimmäisenä.
Myös Jenkkiversion äänet ovat hyviä, parempia kuin Suomen minusta.
Sabé- Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 07.10.2008
Tmnt suomidubbaus
Must kaikki äänet on ollu mahtavia, mut Leon äänes on jotain sitä särmää
Ninjatar- Viestien lukumäärä : 1288
Registration date : 10.02.2010
Markus Blomin ääni on maailmankaikkeuden paras. Mun kaveri sanoo sitä todella s*ksikäs ääniseksi. XD ¨Meikäläine on muute lähettäny Blomille ja Ala-Jokimäelle viestiä facebookissa. N vastas. Ja Blom anto miun pyytää sitä facebook-kaveriksi :<3:
.:TMNTGIRL:.- Viestien lukumäärä : 262
Ikä : 27
Registration date : 10.12.2010
lovexxxleonardo kirjoitti:mä oon inhonnu usagii aina sen takii et sen ääni on nii kauhee. Lähinnä se aksentti. Mua on kans aina hämänny se et miken ääni muuttuu koko ajan. Eniten mua ärsytti kun leon ääni muuttu. Ihan kun sille olis tullu äkkinäinen äänen murros mut siitä mä tykkäsin, et rafin ääni muuttu. sillon joskus ihan ekoissa 1-4 tuottiksen jaksoissa rafin ääni kuulosti siltä kuin sillä olis ääni menossa. mut se onneks muuttu jossain vaiheessa.
Mäkin inhoon Usagin ääntä XD Englannin kielisenä se on parempi ja siinä joulu jaksossa se on ihan hyvä, mutta mikä lie suuri taistelu jaksossa se on ihan hirvee XD
Mutta mä oon aika tyytyväinen ollu näihin ääniin mitä niillä nyt on paitsi Rafin ääni välillä kusee..
´
Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi.
PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi.
PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...
TMNT 4 ever!- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 08.10.2009
TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol
Kharon- Viestien lukumäärä : 140
Registration date : 16.06.2008
Kharon kirjoitti:TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol
No eikä ole : DDD
Tommi Haapaniemen ääni on ihan hyvä Usagille
SanZio kirjoitti:Kharon kirjoitti:TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Mun mielestä se on myös parempi kun se uus
TurtlesPili- Viestien lukumäärä : 210
Ikä : 25
Registration date : 03.07.2012
TMNT suomidubbaus
Musta Usagin ääni on just makee siin jaksos kun Leo joutuu sinne omaan ulottuvuuteensaTurtlesPili kirjoitti:SanZio kirjoitti:Kharon kirjoitti:TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Ninjatar- Viestien lukumäärä : 1288
Registration date : 10.02.2010
Ninjatar kirjoitti:Musta Usagin ääni on just makee siin jaksos kun Leo joutuu sinne omaan ulottuvuuteensaTurtlesPili kirjoitti:SanZio kirjoitti:Kharon kirjoitti:TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Mä en oo muuten varma mutta on se kyllä hyvä ääni se Todellinen maailma osat 1-2 ja Joulu alien Usagilla
TurtlesPili- Viestien lukumäärä : 210
Registration date : 03.07.2012
Bruno Lahteenmäki ei oikein vakuuttanut Mikeynä. Suosikkini on kyllä 7-kauden Mikey. En pidä tästä uudesta Ralphista, välillä tuntuu, että hän voisi vaikka tappaa Mikeyn, jos tämä tekisi jotain. Ainakin yhdessä jaksossa, hän meinasi satuttaa tätä pahasti. Onneksi Don ja Leo estivät sen. Pasi Ruohosen ääni myös välillä tuntuu lisäävän tätä Ralphin väkivaltaisuutta. Pidän sarkastisestä Ralphista enemmän. Tom Wentsel on paras. Donin ääni on ihana nykyään, joten ei valittamista.Samuli Harjanne vai Markus Bloom? Molemmat saavat jakaa tittelin Leon parhaana äänenä. Pahisten äänet käyvät kyllä mainiosti ja sivuäänetkin sopivat.
Hikari- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 28.07.2014
Similar topics
» Kumpi:Classic Tmnt vai 2003Tmnt ja miksi?
» TMNT Rope - keskustelu
» Alku TMNT:lle.
» TMNT-unia?
» Turtles tarinoita
» TMNT Rope - keskustelu
» Alku TMNT:lle.
» TMNT-unia?
» Turtles tarinoita
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa