TMNTFoorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TMNT:n Suomidubbaus

+9
.:TMNTGIRL:.
Ninjatar
Sabé
Kharon
Sydän Kilppari
Griffe
lovexxxleonardo
Admin
Zant
13 posters

Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Zant Su Elo 23, 2009 4:39 am

Täällä kun ei tällaista aihetta ollut, niin tehdäänpä...

Eli puhutaan Turtlesien suomenkielisestä dubbauksesta. Dubbauksesta, jota hoiti aluksi PVP-Voice ja nykyään Dubberman. Onko vuosien varrella ollut joku erityisen vakuuttava näyttelijä, kuka? Kärsikö sarjan laatu dubbausfirman vaihdoksesta? Näihin ja muihin kysymysksiin voitte vastata täällä.

Monille vielä tiedoksi. Olen kerännyt Bruno Lähteenmäen (näytteli Mikeytä 4. kaudella ja Fast Forwardissa) Uptempo-yrityksen foorumille listaa (linkki) näyttelijöistä ja suorituksista. Katsokaa, jos kiinnostaa Wink

-------------
Itse olen kyllä tykännyt TMNT:n dubbauksesta, ja mielestäni se on erittäin hyvälaatuista. Ainoa, mikä on potuttanut viime aikoina, on tämä kolmoskauden Silppurin ääninäyttelijä valinta. Ääni sopii Oroku Sakille, kun hän puhuu hyvän puolesta ja kunnostaa kaupunkia, mutta kun on taistelukohtausksen aika, tai pitäisi osoittaa edes pikki riikkisen julmuutta, niin se ei sitten millään onnistu.
Zant
Zant

Mies Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 30
Registration date : 27.05.2009

https://www.youtube.com/user/TurtleZant

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Admin Su Elo 23, 2009 12:03 pm

No itse sanon että vnahat turtlessien äänet eli ykköskauden äänet on parhaimpia.
Hämmäännyin itse, kun turtles tuli ekaa kertaa teeveestä ja kun 'Kilpikonnat avaruudessa' jaksot alkoivat ensimmäistä kertaa, ja Donin ja Mikeyn ääninäyttelijät olivat vaihtuneet. Se pisti pettymään. Mutta olivathan hekin hyviä :3. Ääninäytteleminen on vähän vaappunut kun tullaan niistä vuosisa tähän päivään ja olen henkilökohtaisesti hieman pettynyt, mutta rakastan niitä silti. x3. tosin, kilpikonnine jaktuva äänien veivamainen alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun, mutta ONNEKSI Mestari Tikku on koko ajan pysynyt saman. Mitä jos hänen äänensä muuttusi? APUA!
Admin
Admin
Admin

Nainen Viestien lukumäärä : 451
Ikä : 29
Registration date : 10.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  lovexxxleonardo Ke Elo 26, 2009 7:39 am

mä oon inhonnu usagii aina sen takii et sen ääni on nii kauhee. Lähinnä se aksentti. Mua on kans aina hämänny se et miken ääni muuttuu koko ajan. Eniten mua ärsytti kun leon ääni muuttu. Ihan kun sille olis tullu äkkinäinen äänen murros Smile mut siitä mä tykkäsin, et rafin ääni muuttu. sillon joskus ihan ekoissa 1-4 tuottiksen jaksoissa rafin ääni kuulosti siltä kuin sillä olis ääni menossa. Very Happy mut se onneks muuttu jossain vaiheessa.
lovexxxleonardo
lovexxxleonardo

Nainen Viestien lukumäärä : 537
Ikä : 31
Registration date : 05.03.2009

http://tairreset.deviantart.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Griffe To Elo 27, 2009 6:57 am

En nyt kaikkea muista, mutta Blom on hoitanut dubbaamisen hyvin Turtlesien ulkopuolellakin. Lähteenmäen roolit on ollu vaihtelevat eli välillä on sopinut roolinsa ja välillä ei mutta sekin on kuulian korvasta kiinni. Kuitenkin Mikeyn rooli sopi hyvin. En muista niitä ensimmäisiä ääniä kovin hyvin, mutta ihan hyviltä ne vaikutti. Mikeyn äänestä ei ole minkäänlaista muistikuvaa, eikä Donatellon. Hämes on aina ollut hyvä dubbauksissa, vaikka tuntuu siltä että mies kierrättää samaa ääntä. Veeti on toinen harvinainen poikkeus, joka tuntuu osaavan miellyttää meikäläisen ääninäyttelemisen "kritiikkiä". Muuta ei heti tule mieleen.
Griffe
Griffe

Mies Viestien lukumäärä : 248
Registration date : 24.08.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Sydän Kilppari Ke Syys 23, 2009 10:59 am

Mielestäni kaikki ovat hoitaneet työnsä kiitettävästi.
Eniten suosin Ala-Jokimäkeä Donin äänenä. <3
Blomkin on hoitanut työnsä hienosti.
Lähteenmäen olisivat kyllä voineet pitää kolmoskaudellakin Miekyn äänenä. Pihlström ja Wirta osasivat kyllä kirkua 1. ja 2. kaudella... XD
Virran ja Ruohosen väliltä on vaikea valita, molemmat ovat hyviä. Raphilla on kyllä jotenkin matalampi ääni 3. ja 4. kaudella, ja se kyllä sopii. Very Happy
Sydän Kilppari
Sydän Kilppari

Nainen Viestien lukumäärä : 169
Ikä : 29
Registration date : 15.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Kharon La Joulu 05, 2009 12:06 pm

Turtlesien dubbaukset ovat mielestäni onnistuneet aika hyvin. Eli ainakaan tällä hetkellä ei tule mieleen mitään moittimisen aihetta, toisinaan huomaan jopa että dubatut äänet ovat huomattavasti parempia kuin itse alkuperäiset (tähän voisi myös lisätä letkautukset joita jenkkiversioissa ei ole).
Kharon
Kharon

Viestien lukumäärä : 140
Registration date : 16.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Sabé Pe Tammi 01, 2010 9:17 am

Eipä niissä suurempaa valittamista ole. Tietenkin aina vienyt vähän aikaa, että uusiin ääniin on tottunut. Minä en näitä ääninäyttelijöitä nimiltään tiedä, mutta olen aina pitänyt Leon äänestä. 8D
Ehkä kuitenkin ekan tuotantokauden äänet oli parhaat, kun niihin tottui ensimmäisenä.
Myös Jenkkiversion äänet ovat hyviä, parempia kuin Suomen minusta.
Sabé
Sabé

Nainen Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 29
Registration date : 07.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Tmnt suomidubbaus

Viesti  Ninjatar Su Helmi 14, 2010 10:52 am

Must kaikki äänet on ollu mahtavia, mut Leon äänes on jotain sitä särmää

Ninjatar

Viestien lukumäärä : 1288
Registration date : 10.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  .:TMNTGIRL:. La Helmi 19, 2011 2:56 am

Markus Blomin ääni on maailmankaikkeuden paras. Mun kaveri sanoo sitä todella s*ksikäs ääniseksi. XD ¨Meikäläine on muute lähettäny Blomille ja Ala-Jokimäelle viestiä facebookissa. N vastas. Ja Blom anto miun pyytää sitä facebook-kaveriksi :<3:
.:TMNTGIRL:.
.:TMNTGIRL:.

Nainen Viestien lukumäärä : 262
Ikä : 26
Registration date : 10.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  SanZio La Helmi 19, 2011 3:17 am

lovexxxleonardo kirjoitti:mä oon inhonnu usagii aina sen takii et sen ääni on nii kauhee. Lähinnä se aksentti. Mua on kans aina hämänny se et miken ääni muuttuu koko ajan. Eniten mua ärsytti kun leon ääni muuttu. Ihan kun sille olis tullu äkkinäinen äänen murros Smile mut siitä mä tykkäsin, et rafin ääni muuttu. sillon joskus ihan ekoissa 1-4 tuottiksen jaksoissa rafin ääni kuulosti siltä kuin sillä olis ääni menossa. Very Happy mut se onneks muuttu jossain vaiheessa.

Mäkin inhoon Usagin ääntä XD Englannin kielisenä se on parempi ja siinä joulu jaksossa se on ihan hyvä, mutta mikä lie suuri taistelu jaksossa se on ihan hirvee XD
Mutta mä oon aika tyytyväinen ollu näihin ääniin mitä niillä nyt on Very Happy paitsi Rafin ääni välillä kusee..
´
SanZio
SanZio

Nainen Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 28
Registration date : 13.11.2010

http://p1.foorumi.info/dstm/index.php

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  TMNT 4 ever! La Helmi 19, 2011 7:29 am

Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...
TMNT 4 ever!
TMNT 4 ever!

Nainen Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 28
Registration date : 08.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Kharon Ma Helmi 21, 2011 10:38 am

TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...

Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol
Kharon
Kharon

Viestien lukumäärä : 140
Registration date : 16.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  SanZio Ma Helmi 21, 2011 12:08 pm

Kharon kirjoitti:
TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...

Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol

No eikä ole : DDD

Tommi Haapaniemen ääni on ihan hyvä Usagille
SanZio
SanZio

Nainen Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 28
Registration date : 13.11.2010

http://p1.foorumi.info/dstm/index.php

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  TurtlesPili To Elo 16, 2012 8:46 am

SanZio kirjoitti:
Kharon kirjoitti:
TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...

Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol

No eikä ole : DDD

Tommi Haapaniemen ääni on ihan hyvä Usagille

Mun mielestä se on myös parempi kun se uus
TurtlesPili
TurtlesPili

Mies Viestien lukumäärä : 210
Ikä : 24
Registration date : 03.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty TMNT suomidubbaus

Viesti  Ninjatar To Elo 16, 2012 8:35 pm

TurtlesPili kirjoitti:
SanZio kirjoitti:
Kharon kirjoitti:
TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...

Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol

No eikä ole : DDD

Tommi Haapaniemen ääni on ihan hyvä Usagille

Mun mielestä se on myös parempi kun se uus
Musta Usagin ääni on just makee siin jaksos kun Leo joutuu sinne omaan ulottuvuuteensa Smile

Ninjatar

Viestien lukumäärä : 1288
Registration date : 10.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  TurtlesPili To Elo 16, 2012 9:00 pm

Ninjatar kirjoitti:
TurtlesPili kirjoitti:
SanZio kirjoitti:
Kharon kirjoitti:
TMNT 4 ever! kirjoitti:Vaikka mä tykkäänkin eniten Jenkkiversion äänistä (erityisesti Raphin aksentista <3) niin kyllä ne hyvää työtä on suomidubissakin tehny.
Erityisesti Arttu Ala-Jokimäki Donina ja Pasi Ruohonen Raphina on mun suosikkeja. Leon äänet on molemmat hyviä, mut Markus Blom on jotenki sopivampi. Mikeyn äänet on vaihtunu niin monta kertaa, että se vähän häiritsee, mut minkäs sille voi. Smile

PS. Mäkään en oo koskaan oikeen tykänny Usagin äänestä :O.o: . Se ei vaan jotenkin toimi...

Aina kun suomiversiossa kuuntelen sen Usagin puhetta, niin mulle tulee mieleen että ihan kuin sillä olis just ollu joku hinkuyskä lol

No eikä ole : DDD

Tommi Haapaniemen ääni on ihan hyvä Usagille

Mun mielestä se on myös parempi kun se uus
Musta Usagin ääni on just makee siin jaksos kun Leo joutuu sinne omaan ulottuvuuteensa Smile

Mä en oo muuten varma mutta on se kyllä hyvä ääni se Todellinen maailma osat 1-2 ja Joulu alien Usagilla
TurtlesPili
TurtlesPili

Mies Viestien lukumäärä : 210
Ikä : 24
Registration date : 03.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Hikari To Heinä 31, 2014 5:17 am

Bruno Lahteenmäki ei oikein vakuuttanut Mikeynä. Suosikkini on kyllä 7-kauden Mikey. En pidä tästä uudesta Ralphista, välillä tuntuu, että hän voisi vaikka tappaa Mikeyn, jos tämä tekisi jotain. Ainakin yhdessä jaksossa, hän meinasi satuttaa tätä pahasti. Onneksi Don ja Leo estivät sen. Pasi Ruohosen ääni myös välillä tuntuu lisäävän tätä Ralphin väkivaltaisuutta. Pidän sarkastisestä Ralphista enemmän. Tom Wentsel on paras. Donin ääni on ihana nykyään, joten ei valittamista.Samuli Harjanne vai Markus Bloom? Molemmat saavat jakaa tittelin Leon parhaana äänenä. Pahisten äänet käyvät kyllä mainiosti ja sivuäänetkin sopivat.
Hikari
Hikari

Nainen Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 24
Registration date : 28.07.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

TMNT:n Suomidubbaus Empty Vs: TMNT:n Suomidubbaus

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa